Az utóbbi hónapokban ugrásszerűen megnőtt az adathalász kísérletek száma az MVM Next ügyfelei körében.
A csalók a szolgáltató hivatalos üzeneteit utánzó e-maileket és sms-eket küldenek, amelyekben
– fizetési felszólítással,
– a szolgáltatás kikapcsolásával való fenyegetéssel, vagy
– hamis visszatérítési ígéretekkel próbálják rávenni a címzetteket a kattintásra.
A megtévesztő levelek célja az, hogy a felhasználó megadja bankkártyaadatait egy hamis fizetési felületen.
Az MVM arra kéri ügyfeleit, hogy mindig vizsgálják meg a számlaértesítők részleteit, és figyeljenek az árulkodó jelekre:
helyesírási hibákra, magyartalan megfogalmazásra, illetve arra, hogy a link valóban az mvmnext.hu domainre vezet-e.
A szolgáltató közleményében kiemeli:
„Az MVM Next online ügyfélszolgálati oldalán soha nem kérünk közvetlenül bankkártyaadatokat. A fizetés kizárólag biztonságos banki felületen történhet.”
Akik gyanús e-mailt kaptak, azok továbbítsák azt az adathalasz@mvm.hu címre, az esetleges mellékletekkel együtt.
A gyanús telefonhívások és sms-ek is ellenőrizhetők az mvmnext.hu/Adathalaszat oldalon, ahol a hívó telefonszámát és az üzenet dátumát megadva kiderül, hogy valóban az MVM kereste-e az ügyfelet.
A vállalat azt is hangsúlyozta, hogy egyes magánvállalkozások fizetős szolgáltatásként kínálnak „közüzemi szerződés-átírást”.
Bár ezek jogszerűek lehetnek, az ügyintézést mindenki közvetlenül az MVM-nél is elvégezheti, biztonságosan és közvetítői díjak nélkül.
Az MVM együttműködik az illetékes hatóságokkal az ilyen csalások felderítésében, és arra kéri ügyfeleit, hogy a gyanús üzeneteket ne nyissák meg, ne töltsenek le csatolmányokat, és mindig csak a hivatalos weboldalon keresztül intézzék ügyeiket.
Forrás: MTI – „Adathalász csalók próbálják megtéveszteni az MVM ügyfeleit” (2025. október 18.)
Kép: MTI