Fülöp Zsolt, Szentendre polgármestere sajtóközleményben reagált, Révész Máriusz kormánybiztos szentendrei kerékpáros hídról tartott csütörtöki sajtótájékoztatójára.
SAJTÓKÖZLEMÉNY
Fülöp Zsolt, Szentendre Város polgármestere
Több tényt elhallgatott, illetve tévesen tájékoztatta a közvéleményt Révész Máriusz kormánybiztos a szentendrei kerékpároshíddal kapcsolatos csütörtöki sajtótájékoztatóján. A sajtóeseményre a beruházás érintett szereplői közül egyedül Szentendre nem kapott meghívást.
Révész Máriusz kormánybiztos március 5-i sajtótájékoztatóján több tényt is elhallgatott. Nem említette, hogy az általuk preferált, Szentendre belvárosában tervezett két hídhely nem csak azért nem kapott környezetvédelmi engedélyt, mert a vízbázisok védelméről szóló 123/1997. sz. kormányrendelet kizárja azt, hanem azért sem, mert a híd tájba, városképbe illesztése gyakorlatilag megoldhatatlan. (Pest Megyei Kormányhivatal PE/KTF0/4190-23/2019. sz. határozata)
Arról sem tettek említést a sajtótájékoztatón, hogy mi volt az oka a közel két évig elhúzódó környezethasználati engedélyeztetési eljárásnak. Már a 2017 decemberében benyújtott előzetes vizsgálati dokumentáció is leírta, hogy a projekt "Dömös–Szentendre közötti szakasz tervezési menetében lépéshátrányban van." Az előkészítetlenség és a nem kellően kimunkált tervek miatt az eljárás minden fázisa fellebbezésre adott okot. Mindezek ellenére a beruházó azt kérte tavaly év végén Szentendre képviselő-testületétől, hogy a környezetvédelmi engedélyt nem kapott belvárosi hídhelyek valamelyikét támogassa.
A projekt tervezett menetrend szerint kivitelezése már tavaly év végén kétséges volt, a beruházó pedig most a városra hárítja a felelősséget – átpolitizálva a híd tervezésének és megvalósíthatóságának valós történetét.
A véleménynyilvánító szavazáson egyértelműen kiderült, hogy Szentendre akarja a hidat, de a tájképvédelmi, környezetvédelmi, vízbázisvédelmi szempontok figyelembevételével.
A sajtótájékoztatóra meghívták Szigetmonostor polgármesterét, de minket nem. Pedig a híd megvalósítása körüli vita éppen arról szól, hogy számítanak-e Szentendre szempontjai is a döntéshozóknak.
A helyismeret hiányát jelzi, hogy Révész Máriusz szerint "autóút van a korzón" (nem tudom, hányas számú autóútra gondolt). Szeretném jelezni, hogy 2017 óta a korzó autós közlekedéstől elzárt terület, ahová csak célirányosan, külön behajtási engedély alapján lehet behajtani, az átmenő forgalom tilos. Továbbá az előző városvezetés sem tervezett nemzetközi kerékpáros utat a korzóra.
Továbbra is készek vagyunk a híd megvalósítása érdekében a szükséges egyeztetésekre. Azt gondoljuk, hogy ha a Rév utcánál a kormány szerint – a vízbázisvédelmi szempontok figyelembe vételével, ám szakhatósági tiltás ellenére – megvalósítható a kerékpároshíd, akkor az a minimum, hogy ezt a lehetőséget megvizsgáljuk a belvárostól délre eső helyszín
esetében is.
Forrás: Önkormányzati Kommunikációs Központ Szentendre