Elfogadta meghívásunkat Dr. Tarnai Richárd, a Pest Vármegyei Kormányhivatal főispánja, akit a többi között az árvízi védekezés tapasztalatairól, az online ügyintézés fejlesztéséről kérdeztünk. A főispán részletesen beszámolt stábunknak mindezek mellett a kormányablakbuszok működési rendszeréről, és a digitális állampolgárság fejlesztéséről és a mobilalkalmazás előnyeiről.
Több hatósági engedélyeztetési szakterület is átkerül a a katasztrófavédelemtől a közigazgatási hivatalokhoz. Az áttelepített feladatok három területet érintenek: a vízügyi, a tűzvédelmi és az iparbiztonsági szakágat. „Az ügyfelek minél gyorsabban tudják az ügyeiket elintézni – ez volt az átszervezés mottója” – tudtuk meg beszélgetésünkben a főispántól.
Dr. Tarnay Richárd elsőként megköszönte az árvízvédelemben részt vett önkéntesek, és az önkormányzatok munkáját.
Az online ügyintézés fejlődésével kapcsolatos kérdésünkre a főispán úgy fogalmazott, hogy a digitális állampolgárság kapujában állunk. Saját tapasztalatából megosztotta velünk, mennyire egyszerű és hasznos ez a mobilapplikáció. Azt is megtudtuk, hogy a digitalizáció területén élen járunk az európai országok között. A kormányablakbuszok kihasználtságával kapcsolatos pozitív tapasztalatait is megosztotta velünk a főispán.
Dr. Tarnai Richárddal készült beszélgetésünk teljes terjedelmében megtekinthető a televízió honlapján, a Hét embere című magazinműsorunkban.
Fotó forrása: facebook.com/tarnai.richard