loader
Előrelépés a H5-ös HÉV járműparkjának modernizálásában

Előrelépés a H5-ös HÉV járműparkjának modernizálásában

A Kormány döntése alapján a Budapest Fejlesztési Központ és a MÁV-HÉV idén ősszel kiírta a tendert 54 darab új, korszerű, klimatizált, alacsonypadlós hév-vonat beszerzésére. A Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója, Vitézy Dávid november 6-ai Facebook bejegyzésében számolt be arról, hogy két világszerte ismert, nagy európai járműgyártó, a Stadler és az Alstrom is jelentkezett a pályázatra.

A beszerzendő új vonatok a szentendrei (H5), a ráckevei (H6) és csepeli (H7) vonalakon állnak majd forgalomba, felváltva az átlagosan 44 éves, magaspadlós, kelet-német gyártású mai szerelvényeket. A MÁV-HÉV első körben 42 db járművet rendel, amely a felsorolt vonalak teljes flottacseréjére elegendő. Ezt követően 6 éven belül opcionálisan újabb 12 db vonatot rendelhet, melyeket többi között a szentendrei vonal járatsűrítésére fognak felhasználni.

Az új szerelvényeknél feltétel, hogy dinamikusabban gyorsuljanak és lassuljanak a jelenlegieknél, 700 fős utaskapacitással és minimum négy kerekesszékes ülőhellyel rendelkezzenek, valamint alkalmasak legyenek kerékpár szállítására is. Hosszúságuk nem haladhatja meg a 120 métert, és a vonalfelújítások elkészültéig a jelenlegi HÉV-hálózaton is tudniuk kell közlekedni.

A szerződés megkötése után a leendő gyártónak 44 hónapos határidő áll majd rendelkezésére a motorvonatok szállítására. Ha minden a tervek szerint halad, akkor az új szerelvények 2023 és 2025 között állhatnak forgalomba.

forrás: Vitézy Dávid Facebook oldala

Kommentek

Legutóbbi hírek

Friss videók, hanganyagok