loader
Rácz István, az ürömi Rácz autós iskola vezetője a reggeli műsor vendége volt

Rácz István, az ürömi Rácz autós iskola vezetője a reggeli műsor vendége volt

Rácz István, az ürömi Rácz autós iskola vezetője a reggeli műsor vendége volt,  és az őszi-teli szezon közlekedési írt és íratlan szabályairól beszélt.
István elmondta,  hogy amennyiben 7 fok alá csökken a napi középhőmérséklet érdemes téligumira váltani, a fagyálló hűtőfolyadékot leellenőriztetni benzinkútnál ezen felül a fagyálló ablakmosó folyadékot használata is elengedhetetlen annak érdekében, hogy elkerüljük a befagyást. Mindezek mellett érdemes odafigyelni az öltözetünkre: próbáljunk rétegesen öltözködni. A vékony talpú cipő vagy váltócipő használata is fontos lehet, hogy megfelelően érezzük a pedálokat a talpunk alatt. István kitért arra is hogy mennyire hálás szakma az övé hiszen a nagy többség valamilyen céllal csináltatja jogosítványát, így 90 %-ban motivált emberekkel tud együtt dolgozni.
Elmondta, hogy a szakma szépségéhez a sokszínűség is hozzátartozik hiszen minden egyes ember külön egyéniség. Az autós iskola vezetője  szerint a jogosítványra vágyók fő motivációja nem az évszakhoz köthető, tehát nem az határozza meg, hogy valaki mikor kezd el vezetni hogy télen vagy nyáron szeretné ezt megtenni, hanem inkább a szükség hozza és az élethelyzet.
A beszélgetésben kitért arra is hogy minimum egy év aktív vezetés szükséges ahhoz hogy egy sofőr egy ember azt mondhassa magáról hogy tud vezetni, kb. ennyi időnek kell eltelnie ahhoz hogy nagyjából minden helyzettel találkozzon az utakon. A gyakorlott vezetés elmondása szerint 6év aktív vezetés után kezdődik. Érdekes statisztikai adatokat is halhattunk tőle, pl. azt hogy piros autóval sokkal több baleset történik. Felhívta a figyelmet arra is, hogy vannak ún. csúszós pályák, melyeken a vezetők gyakorolhatják az extrémebb útviszonyokat, így azok akik bizonytalanok vagy esetleg nyáron szerezték meg a jogosítványt felkészülhetnek a csúszós, téli utakra. A tréningen megtapasztaltatják a vezetőkkel,  hogy mi az a határ ami után már nincs befolyásunk az autó fölött.

A teljes beszélgetést ITT hallgathatja meg.

 

Kommentek

Legutóbbi hírek

Friss videók, hanganyagok