loader
Összekapcsolnák a szentendrei és a csepeli HÉV-vonalat

Összekapcsolnák a szentendrei és a csepeli HÉV-vonalat

Három kormányhatározat is megjelent a szombati Magyar Közlönyben, melyek a budapesti városi és elővárosi vasúti fejlesztések terveit írják le - olvashatjuk a Portfólió oldalán.

Észak-Budát érinti, hogy a szentendrei HÉV-vonalat teljesen felújítják. A vonalra új járműveket is vásárolnak.

A Duna két partját összekötő új vasúti kapcsolatok jönnek létre. A tervek szerint az északi és déli HÉV-vonalakat (H5-H6-H7) összekapcsolnák. Ennek előkészítésére 13,7 milliárd forint forrást jelöltek ki.

A projekt szerint a H5-ös HÉV-vonal Békásmegyer-Szentendre szakasza teljesen megújul, ugyanez történik majd a csepeli és ráckevei H6/H7 HÉV-vonalakkal is és utóbbiakat egy közös szakaszon a föld alatt meghosszabbítják majd a Kálvin téri metrómegállóig, ahol a 3-as és 4-es metró találkozik. 
A határozatokban az is benne van, hogy a kormány egyet ért a H5 teljes vonalán az állomások, megállóhelyek, utastájékoztatási infrastruktúrák megújításával, illetve a H5 és H6-H7 vonalak teljes értékű összekapcsolásához szükséges tanulmány elkészítésével.

A tervek szerint a H6-os és H7-es HÉV-vonalak teljes megújításán túl a Boráros tértől meghosszabbítanák a vonalakat egy közös szakaszon a föld alatt a Kálvin téri metrómegállóig, ahol a 3-as és 4-es metró találkozik. Ez lenne az 5-ös metró első üteme. A távlati tervek között szerepel ezeknek a vonalaknak az összekötése a szentendrei HÉV-vel, ez már az 5-ös metró második üteme lenne.

Fontos elem továbbá, hogy a Déli és a Nyugati pályaudvart összekötnék a föld alatt - írja a portfolio.hu.

Kommentek

Legutóbbi hírek

Friss videók, hanganyagok