loader
Az elkészült okmányokat postai úton kézbesítik a kormányhivatalok

Az elkészült okmányokat postai úton kézbesítik a kormányhivatalok

A koronavírus terjedésének megakadályozása érdekében, csak kivételes esetekben vagy időpontfoglalással lehet átvenni az igényelt okmányokat a kormányhivataloknál. Az intézmény az elkészült okmányokat postai úton kézbesíti.

Az elkészült okmányok csak a következő esetekben vehetőek át személyesen:

  • aki ideiglenes személyi igazolványt kapott (annak leadása céljából),
  • aki a kérelem benyújtásakor még érvényes személyi igazolványát, jogosítványát az igényléskor valamilyen okból nem tudta leadni (az okmány leadásával egyidejűleg),
  • a kártya formátumú (új típusú) személyi igazolványon lévő tároló elem aktiválása céljából (ha a kérelemben személyes átvételt jelölt meg),
  • valamint a konzuli tisztviselőnél.

 

A leadási kötelezettséggel érintett útlevelet személyesen kell az igényléskor megjelölt átvételi helyen leadni, illetve

  • „a soron kívüli útlevelet a kérelemben megjelölt kormányablakban, okmányirodában,
  • a sürgősségi és az azonnali kiállítású úti okmányt a Központi Okmányirodában (Budapest, XIII. ker. Visegrádi u. 110-112.)

lehet átvenni.”

 

Az elkészült okmányok átvételéhez időpontot online a Központi Időpontfoglaló Alkalmazás használatával vagy a magyarorszag.hu időpontfoglaló felületén lehet foglalni. Telefonon ingyenesen a 1818-as telefonszámon. Az időpontfoglaláshoz nem szükséges Ügyfélkapu azonosítás, kivétel a gépjármű ügyek intézésénél.

Minden egyéb esetben az elkészült okmányokat például jogosítványt, postai úton juttatják el az igénylő által megadott címre.

 

 

Forrás: kormanyhivatal.hu

Kép forrása: azuzlet.hu

Címkék

Kommentek

Legutóbbi hírek

Friss videók, hanganyagok