Ma és holnap (április 11-én és április 12-én) 8 és 19 óra között várják a város általános iskoláiban azokat a családokat, akiknél első osztályba megy szeptembertől a gyermek.
A beiratkozáshoz szükséges okmányok:
- felvételi adatlap
- a gyermek személyi igazolványa vagy születési anyakönyvi kivonata
- a gyermek személyazonosítására alkalmas, a gyermek nevére kiállított személyi azonosító és lakcímet igazoló okmány (lakcímkártya)
- az iskolába lépéshez szükséges fejlettség elérését tanúsító igazolás (az óvoda vagy a pedagógiai szakszolgálat igazolása)
- TAJ – kártya
- nyilatkozat a szülői felügyeleti jog gyakorlásáról, törvényes képviselőről
- nyilatkozat a választott etika vagy hit- és erkölcstan oktatásról
- Pedagógiai Szakszolgálat által kiállított szakvélemény (amennyiben készült ilyen)
Online is intézhető az általános iskolai beiratkozás
A szülők 2019 áprilisában már választhatják a gyermek általános iskolai beiratkozásakor az online ügyintézés lehetőségét, amelynek során az adatokat a KRÉTA rendszer felületén vagy a https://eugyintezes.e-kreta.hu weboldalon történő regisztráció után otthonról is kitölthetik. Az online jelentkezést követően a beiratkozás napján- 2019. 04.11 és 04.12.- személyes megjelenés az intézményben kötelező, de már csak a szükséges nyilatkozatok mellett a gyermek személyi igazolványát, lakcím kártyáját és TAJ- kártyáját, valamint az iskolába lépéshez szükséges fejlettséget igazoló tanúsítványt kell bemutatni, ami sokkal gyorsabbá teszi az adminisztrációt.
A Beiratkozás Általános Iskolába (BÁI) e-ügyintézési felület 2019. április 12. 12 óráig használható.
Elektronikus beiratkozás lépései:
- https://eugyintezes.e-kreta.hu weboldal megnyitása
- BEIRATKOZÁS menüpont kiválasztása
- Beiratkozás általános iskolába – BÁI menüpont megnyitása
- a) Ha a szülőnek már van állami fenntartású általános iskolai intézményben tanuló gyermeke, akkor a gondviselői jogosultsághoz tartozó felhasználó névvel és jelszóval be tud lépni a KRÉTA rendszerbe és ott kezdeményezheti az elektronikus úton történő beiratkozást.
- b) Ha a szülőnek nincs hozzáférése a KRÉTA rendszerhez, a Bejelentkezés után megjelenő ablak bal alsó sarkában kék színnel jelölt: Új ideiglenes felhasználó feliratra kattintva juthat el a Regisztrációs felületre, ahol a név, e-mail cím, felhasználónév és a jelszó kétszeri megadásával ideiglenes felhasználói jogosultságot kap, A sikeres regisztrációt követően a rendszer visszairányítja a felhasználót a bejelentkezéshez. A felhasználónevet és jelszót be kell írni, viszont az intézményt nem szabad kiválasztani, mivel nem KRÉTA azonosítóval történik a belépés. Ezután már elvégezhető az elektronikus úton történő beiratkozás.
- A közeljövőben elektronikussá válik további számos, általános és középiskolai tanulmányi ügy kezelése is, amelyek így személyes jelenlét nélkül bárhol, bármikor elérhetővé válnak, megkönnyítve a szülők és az iskola közötti kapcsolattartást.
Tájékoztató szórólap elérhető az alábbi linken:
Kommentek