loader
Tovább fejlődik a térség, még idén elindul a menetrendszerű  vízi közlekedés

Tovább fejlődik a térség, még idén elindul a menetrendszerű vízi közlekedés

Áfacsökkentéssel kezdte évértékelését a Szentendrei Médiaközpont stúdiójában Hadházy Sándor (FIDESZ-KDNP), a térség országgyűlési képviselője  „A családokra kiemelten koncentrál a kormány, mint a társadalom legfontosabb egységére, alapjára”- mondta a politikus.

„Tovább csökkentek az árak január elsejétől, amikor az élelmiszerek, a szolgáltatások áfájának mérséklésével is hozzájárul a kormány az állampolgárok mindenapjainak megkönnyítéséhez”- tette hozzá a képviselő. Hadházy Sándor kitért arra, hogy a térségben különösen fontos a mindennapi élet terhei mellett, a helyben fogyasztott ételek éttermi szolgáltatások áfájának csökkentése, ami turizmus mellett a helyiek fogyasztási szokásaira is hatással lehet.

Tavaly alakították át a 2007-2008-ban átadott M0-s autóút Budakalászi csomópontját, ami a kezdeti gyermekbetegségek mellett, az azóta megnövekedett autósforgalomhoz is igazodik. Detektorok érzékelik a forgalomnövekedést, így segítve a gyorsabb áthaladást a körforgalomban. A turbólámpáknak köszönhetően, érezhetően csökkent a fesztültség az autósok között - a képviselő szerint. Több mint 300 millió forintos kormányzati finanszírozásból jött létre a fejlesztés, amit 2017. júniusában adtak át a forgalomnak. Hadházy Sándor elmondta „végleges megoldást az M0-s továbbépítése jelenti majd”. A képviselő stúdiónkban kitért arra, hogy „az engedélyeztetési eljárás befejeződött, hamarosan a közbeszerzési eljárás kezdődik meg, ami után elindulhat a 11-es utat a 10-es úttal összekötő szakasz megépítése. Azon dolgoznak a háttérben a szakemberek, hogy a lendület tovább tartson és tovább épülhessen belátható időn belül a Budapestet elkerülő autóút. Természetesen a kapcsolódó utak fejlesztése, megújítása is fontos” – fejtette ki a politikus. Hozzátette, hogy több szakaszban épül majd meg a Pilisörösvárt elkerülő út, ami Esztergomtól indul majd és az M0-sba csatkakozik be, először egy, majd két sávon, irányonként.

„Fontos a közlekedés szempontjából a kötöttpályás vonalak fejlesztése, úgymint a HÉV megújítása és a hozzá kapcsolódó P+R parkolók kialakítása, az élehetőbb városért. A másik kötötöttpályás útvonal, ami eddig kihasználatlan volt a Duna, amint szeretnének bevonni a mindennapos közlekedésbe, hajójáratok indításával és a hajóállomások fejlesztésével, megépítésével. Az új közlekedési útvonal elindításához, új járműpark szükséges. 70 milliárd forint áll rendelkezésre a Dunakanyar átfogó turisztikai fejlesztésére, aminek egyik eleme a vízi közlekedés fejlesztése, úgy a kis Duna-, mint a nagy Duna-ágban. Ennek érdekében folyamatos tárgyalások vannak a MAHART-tal. A társaság már idén szeretné elindítani próbajáratait Tahitótfaluból és Szentendréről.” – nyiltakozta a tervekről a képviselő.

Hadházy Sándor elmondta, „elsődleges cél, hogy helyben oldódjon meg a foglalkoztatottság, ami pénzt és időt spórol meg az embereknek. A Dunakanyarba tevezett turisztikai program Szentendrének is fontos, úgymint a Duna-korzó megépítése, a Skanzen tovább fejlesztése, a szálloda – program beindítása, a művészetek támogatása, múzeumok megújítása. Ezekkel a tervezett lépésekkel közelebb kerülhetnek a helyiek és a turisták is, hogy elkerülhessük a két fél szembehelyezkedését egymással.”

A politikus kitért az országos kerékpárút fejlesztési stratégia térségi vonatkozásaira is. „A turisták és a helyik kapcsolatát erősítheti az EuroVelo6 bicikliút továbbépítése, ami régóta szerepel a tervek között. A beruházás folytatása részben UIOS forrásból valósul meg, egyelőre Bécs és Budapest között. Ránk nézve azt jelenti a fejlesztés, hogy Kisoroszi és Tahitótfalu között egy gyalogos- kerékpáros híd épül majd és egy másik híd köti majd össze Szigetmonostort és Szentendrét. Ezzel a lépéssel a sziget is bekapcsolódik a közlekedés, kulturális, turisztikai vérkeringésbe, ami mindkét részen élőknek új lehetőségeket kínál majd – állapította meg.

Kommentek

Legutóbbi hírek

Friss videók, hanganyagok

a