loader
Hatástanulmány: megindult a HÉV-vonal fejlesztésének előkészítése Budakalászon

Hatástanulmány: megindult a HÉV-vonal fejlesztésének előkészítése Budakalászon

Megindult a HÉV-vonal fejlesztésének előkészítése. A tervezés része a budakalászi környezeti hatástanulmány elkészítése is. Dr. Göbl Richárd Vitézy Dávidnak, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatójának a H5-ös HÉV-vonal fejlesztésével kapcsolatban nyár elején küldött javaslatai között szerepelt a jelenlegi zaj- és rezgésterhelés pontos felmérése, a kritikus helyeken elvárt környezetvédelmi követelmények megfogalmazása és azok teljesítése a felújítás során.

Szeptember 15-én kedden a tervek összeállításában közreműködő szakemberek a budakalászi pályaszakasz olyan pontjain végeztek méréseket, ahol a lakóépületek különösen közel vannak a vágányokhoz. Budakalászon a Vasút sor és a Jókai Mór utca egyes házait jelölte meg a tervező a mérések elvégzésére és kérte Nagel István alpolgármester úr segítségét az ingatlanokba történő bejutásra. Kóder György, a 2. választókerület képviselője, valamint Bokory Gábor, a Településfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság tagja kereste fel az érintett területen élő három lakót, akik mindannyian készségesen álltak rendelkezésre.

Tervezői mérlegelés után a méréseket a Vasút soron végezték el, ahol irányonként több szerelvény elhaladását regisztrálták. A szakemberek a mérés során rezgésérzékelőket helyeztek el mindkét vágány egy-egy keresztalján – ezáltal meg lehet állapítani az egyik vágányon már elvégzett felújítás hatását a környezetre – , a töltésen és a kiválasztott ház tövében. A legfontosabb érzékelő a családi ház pálya felőli szobájának padlóján mérte a padlórezgést.

„Az a cél a méréssorozattal, hogy a szakemberek pontos képet kapjanak a rezgés mértékéről és a rezgés pályáról a környező lakóépületekre való átviteléről egy-egy szerelvény áthaladásakor” – mondta el kérdésünkre Dr. Augusztinovicz Fülöp, a mérést végző műszaki egyetemi szakértők vezetője.


A vizsgálatsorozat célja az, hogy a felújítás után a járatok sűrítése és az új járművek forgalomba állítása ellenére se növekedjék, sőt lehetőleg csökkenjen a környezetterhelés”
 – közölte Bozsó István, a felújítást tervező UTIBER-InfraPlan konzorcium környezeti vizsgálatokért felelős projektvezetője.

 

 

Forrás: budakalasz.hu

Kommentek

Legutóbbi hírek

Friss videók, hanganyagok