loader
EuroVelo6 – Összeköt vagy elválaszt a híd?

EuroVelo6 – Összeköt vagy elválaszt a híd?

Eltérő nézetek feszülnek egymásnak a Szentendre és Szigetmonostor közé tervezett EuroVelo6 kerékpáros híd megépülésével kapcsolatban. A beruházó a magyar állam, a fejlesztés Révész Máriuszhoz, a kerékpározás és az aktív kikapcsolódás fejlesztéséért és népszerűsítéséért felelős kormánybiztoshoz tartozik.  Az egy évtizede tartó egyeztetéssorozatban részt vettek a térség polgármesterei, akik a lakosoknak is több fórumon adták át szakemberek segítségével az aktuális információkat. Szentendrén legutóbb szombaton tartott a témával kapcsolatban fórumot a városvezetés, ahol a szomszédos településen élők és Szigetmonostor polgármestere is részt vett.

Nem szeretne kerékpáros hidat Szentendre polgármestere közvetlen belvárosi kapcsolattal, ez derült ki a Pásztor révnél, nem a tervek szerinti helyszínen felállított szemléltető objektumnál. A felmerült ellenérvek között szerepelt az is, hogy nehéz lesz kezelni a városközpontba áramló biciklis áradatot, aminek várható nagyságáról, nem készült előzetes felmérés. Több szentendrei is felszólalt a fórumon, a híd ellen.

Megkérdeztük Szigetmonostor polgármesterét is, aki a tervezett kerékpáros fejlesztés kezdete óta ismeri a folyamatokat. Molnár Zsolt a következőket mondta a témával kapcsolatban:

„A térségi polgármestereknek, a szentendrei-szigeti és az északra levők számára létkérdés, hogy egyéb, alternatív közlekedési lehetőség megvalósulhasson Szentendre és Szigetmonostor között. A diákok és a munkába járók számára nagy lehetőség lenne, a kerékpáros, gyalogos híd.

A kerékpáros nyomvonal fejlesztés régre visszanyúló történet. Még 2006-tól indul az egész lobbitevékenység. 2010-ben a térségi polgármesterek egy közös nyilatkozatot tettek, akkor még nem volt eldöntve, hogy melyik nyomvonalon valósul meg az EuroVelo6 kerékpárút. Az, hogy lesz azt már tudtuk, de az, hogy a parton, vagy a szigeten, nem volt meghatározva. Egy közös nyilatkozatban foglaltunk úgy állást, hogy bármelyik változatot is választja a beruházó, a magyar állam, mi szeretnénk, hogy a másik változatban is lennének kerékpáros fejlesztések. Az állam a szentendrei-szigeti terveket választotta, a fejlesztéssel kapcsolatos egyik fontos határidő most, 2020. január 31-én jár le. Sikerült már elérnie a magyar államnak, hogy UNIOS pénzt vontak be a beruházásba, így nem 100%-ban magyar, hanem egyéb forrás is rendelkezésre áll a megvalósításhoz. Ez azt jelenti, hogy ebben az UNIÓS ciklusban 2023-ig ezzel a pénzzel el kell számolni.  Évtizedek óta célja a térségnek, hogy legyen további szárazföldi kapcsolat, ne csak a Taniban lévő híd. Számunkra ez  létkérdés, egy életmód váltás lenne, ha a közlekedési feltételeink javulnának.

A beruházó, a magyar állam, a Kerékpáros Kormánybiztosság úgy nyilatkozott, hogy a határidőket tartanunk kell, tovább már nem húzható a döntés. Most kell kiírni a tervezésre a közbeszerzést, ennek is van átfutási ideje. A tervezőknek meg kell mondanunk, hogy hol, mire adjanak ajánlatot.  Tudjuk azt, hogy a Pásztor révnél, sincs egyelőre vízjogi engedély a tervhez, mert elutasították. A tervezők azt mondják, ismerve az eljárási folyamatot, hogy a rév azért különbözik a Postás strandtól és a többi helyszíntől, mert ott újra kell kezdeni az eljárást, amit korábban nem kezdtek el. A révnél viszont volt már egy eljárás, amiben a hatóság kifogást talált és úgy tervezik a szakemberek, hogy ezeket a kifogásokat fogják kiküszöbölni, megmondják, hogy a hatóság által jelzett problémát milyen módszerrel, technikai megoldással fogják áthidalni. Újra kérik a felülvizsgálatát az engedélynek és nem elölről kell kezdeni az egész procedúrát.

Mi szigetmonostoriak teljesen úgy nyilatkozunk, hogy átadjuk Szentendrének a döntést. Mondják meg, hogy hol legyen a híd, de legyen!” – hangsúlyozta Molnár Zsolt, Szigetmonostor polgármestere.

A témával bővebben foglalkozunk a TV Szentendre csütörtökön 19 órakor kezdődő Fókuszban című magazinműsorában.

Kép forrása: internet

Kommentek

Legutóbbi hírek

Friss videók, hanganyagok