loader
Egy fővárosi vonalat is érint a bicikliutak fejlesztési terve - íme a lista

Egy fővárosi vonalat is érint a bicikliutak fejlesztési terve - íme a lista

Támogatást kap számos bicikliút fejlesztése, többek között a Rákos-patak mentén futó, valamint a Pomázról Szentendrére vezető vonal is. A kormány tavaly év végén döntött arról, hogy 3,6 milliárd forinttal támogatja az olyan kerékpárutak megépítését, amelyek építési engedéllyel rendelkeznek, így kivitelezésük azonnal indítható.

Mivel eddig jellemzően nyugat-magyarországi kerékpáros fejlesztések kaptak támogatást, jelen döntéssel a cél az, hogy az ország északi és keleti része, valamint Pest megye is részesüljön hasonló támogatásból.

Az érintett útvonalak Pest megyében

Pomáz-Szentendre (Dera-patak mentén): Kerékpárosbarát közlekedésfejlesztés Pomázon, a Pomázt és Szentendrét összekötő kerékpárút létrehozásával, mely Szentendre déli részéről Pomáz felé vezető főút mentén vezet egészen a Dera-patakig, ahol befordul a patak mentén és így csatlakozik az EuroVelo6 kerékpárút hálózathoz.

Fót: Az országos kerékpár úthálózathoz csatlakozó fóti kerékpárút fejlesztése. Az OTrT szerint meghatározott 3A jelű Kelet-magyarországi kerékpárút (Budapest Fót-Mogyoród-Szada–Gödöllő) része. Az engedélyezési eljárás foly

Ipolydamásd-Szob: A Duna bal parti EV6 Szob-Ipolydamásd közötti hiányzó szakasza. A hiányzó kerékpárút-szakasz megépülésével kapcsolat jön létre a szlovák oldallal az Ipolydamásd és Helemba közötti híd megépítését követően 2020-ig. Az engedélyezési eljárás folyamatban van.

Ráckeve-Szigetbecse–Makád

A fővárosi beruházás egy másik projekt révén valósulhat meg: a 2004/2017 (XII.22.) kormányhatározat 300 millió forint összegű támogatást biztosít engedélyezési szintű kerékpárút tervek elkészítésére is, hogy a forrás rendelkezésre állása után azonnal indulhasson a kivitelezésük. A tervek között szerepel többek között a Rákos-patak menti kerékpárútfejlesztése.

A többi érintett útvonal között - EuroVelo vonalak is vannak köztük - a bikemag.hu cikkében lehet böngészni.

 A fejlesztés célja az árvízvédelmi szakaszon belül 12,4 km hosszan a Gyálai rámpa és Ráckeve belterület között, a töltés koronáján kerékpározásra alkalmas útpálya-szerkezet készítése, amely a fenntartási munkák elvégzéséhez használt nehéz munkagépek közlekedésére is alkalmas.

(forrás: infostart.hu)

Kommentek

Legutóbbi hírek

Friss videók, hanganyagok