loader
Zöld lámpát kapott a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia

Zöld lámpát kapott a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia

A következő húsz évben – döntően EU-s forrásokból – 3000 milliárd forint jut Budapest és a várostérség közlekedésének fejlesztésére, további ezer milliárd pedig HÉV-fejlesztésre, amire az Európai Unió 2027-ig már garantált egy 1500 milliárd forintos keretet. A megvalósulás messze van, de  legalább van miről álmodozni a budakalásziaknak is.

A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia a következő célok elérését célozza:

  • minden elővárosi vasútállomásról óránként legalább négy vonat indul majd Budapestre,
  • átszállás nélkül legalább három metróvonal lesz elérhető,
  • megduplázódik az agglomerációból Budapestre vonattal és nem autóval érkezők száma,
  • megvalósul az integrált tarifaközösség, az utazás során elegendő lesz egyetlen bérlet vagy jegy vasútra, buszra, metróra, villamosra.

Ahhoz, hogy a fentiek megvalósulhassanak a következők történnek:

  • korszerű HÉV, illetve elővárosi vonatszerelvények beszerzése;
  • megújítják a vasútállomásokat;
  • sokkal nagyobb kapacitású átmenő rendszerű pályaudvarokat hoznak létre a jelenlegi fejpályaudvarok helyett;
  • legalább 3 metróvonal átszállás nélkül lesz elérhető.
  • Kelenföldet, a Délit és a Nyugati pályaudvart összekötő vasúti alagút megépítésével egy több mint 100 éves tervet valósítanak meg,
  • megvalósul az integrált tarifaközösség: egy jeggyel vagy bérlettel bárhova el lehet majd jutni.

 

 

 

forrás: budakalasz.hu

Kommentek

Legutóbbi hírek

Friss videók, hanganyagok